LONDON, check!

Ja som alla kanske inte vet så har jag, amanda,my och emmo varit i london! Vi drog dit igår morse och kom hem idag runt två tiden. Vi är så jävla sköna vi! Tåget från hamar gick klockan 04.50 fredag morgon, så det var bara att ge sig upp vid halv fyra och fixa ordning outfiten och allt. Amanda och jag startade med att dra på partyskivan så humöret var ju på topp om man säger så. Vi mötte Mysan larsson och emmo vid tågstationen och även dom var väldigt glada och positiva. Tågresan från hamar till Torp, som är flygplatsen utanför oslo som vi flög ifrån, tog väl sisådär tre timmar ngt kanske. Jag somna ganska snabbt som vanligt. Men sen när vi väl anlände till Oslo så hade vi en hel vagn för oss själva och då drog emmo på mobilen och jag dansade på sätena och så.  förresten så har jag gjort tomtegröt nu, och den blev himla smarrig! Ja iaf, sen var vi framme på flyplatsen och där var det lugna fisken. Vi hade ju redan checkat in på internet så det var bara att visa pass och boardingcard och köra. Eftersom det inte är platsbiljetter så skyndade vi oss för att få bra platser,  och då var det två tanter som var vrålsega och tog upp en hel trappa. Så MY sprang imellan dom och råkade springa så den ena tanten svajade till. Emmo och jag gick efter och då hörde vi den tanten säga med brittisk accent: That girl nearly knocked med down. Haha TROLIGT! Sen var My lite skrajsen så jag satt bredvid henne och killade henne på armen så hon inte skulle vara rädd mer. Jag tycker bara att dte är kul när dom ger gas sådär innan man lyfter, dökul! Sen retade vi stackars emmo som satt framför oss, vi petade henne på axeln och drog henne i håret, sen somnade vi.

När vi väl var framme så regnade det, men dte gjorde inte oss ledsna, för vi var ju ändå i LONDON! Sen tog vi ett tåg in till staoun och började vår shoppingrunda :D Vi gick på stan från halv ett till kanske åtta nio tiden, det fanns väldigt mkt att köpa och det gjorde vi med! Till himla bra priser med, mkt för pengarna. Vi åt lunch klockan halv fyra på en italiensk restaurang, jäkla gott. Det blev en massa fina kort och roliga skämt med (som vanligt). Åh jag vill bara tillbaka när jag tänker på det nu igen, Vi bestämde oss för att gå en promead i Hyde park och därmed blev det även att se Marble Arch. I Hyde park var det winter wonderland, med massa karuseller och massa mysigt! Bland annat ett "parishjul"(HAHAHHA) som vi skulle åka. Det var döfint och vrålhögt men vi gillade det. Man kunde ju välja musik och ha på där inne i kupén.  Men framåt kvällen sisådär kvart över tio bestämde vi oss för att nu när vi äntligen var klara med shoppingen  och promenad så skulle vi se lite annat med. Då hade vi tänkt hinna med Big Ben, Picadilly Circus och även London eye. Dess värre hann vi ju inte alls med ngt av det där, men vi såg ju iaf Big Ben och London Eye på långt håll från parishjulet. Pga att det bara gick två tåg tillbaka till London Liverpoolstreet station, en halv tolv och den andra fem över fyra. Vi bestämde oss för att ta den halv tolv. SÅ ja då hoppade vi på tunnelbanan och bytte lite här och där, sen helt plötlsigt efter mkt stress och springnade står det att tunnelbanorna är stängda dit vi just skulle! För att tyvärr ngn jäkel till människa bestämde sig för att hoppa eller ramla, vi vet inte, framför ett tåg! Det var visserligen tråkigt, och synd om den, men denne person förstörde vår natt och vi frös som svin, var hungriga och trötta. Pga av denna kris situation så ja då fick vi jaga runt hela jävla london med olika bussar tåg och hela köret. Rejäla promenader med mitt i natten. Vi vandrade väl omkring från halv elva till två tiden då vi äntilgen kom fram till det rätta stället, London Stansted. Under dessa timmar hann vi med att åka med buss nr 8 som skulel vara dne rätta bussen, som tydligen visade sig vara helt fel så busschauffören släppte av oss mitt i ingenstans, eller vi var ju i staoun men det är ju en ganska stor stad. Så då fick vi fråga oss fram och chansa lite hej vilt. Sen hoppade vi på ännu en buss och då var det med fel. Sen stod vi och väntade på en buss i säkert 30 min mitt i natten och vi hade ju redan då missat tåget vid halv tolv för längesen. Så kommer det fram en jobbig kille, vi valde att kalla honom Patte, som började snacka en massa snick snack, så vi vinkade in en taxi och drog till stationen. När vi väl kommer dit så är det ännu mer kaos och ingen vet vilken buss vi ska åka med, och inte ens folk som bodde där visste ngt heller. Vid den här tiden visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, men som vanligt så skrattar jag. My sa att det inte var roligt alls så då slutade jag. NU äntligen stod vi på rätt ställe och den rätta bussen skulle komma. Men tro på fan så är den här busschauffören dum i huvudet och jag ville nita honom. Klockan var säkert halv ett och det var iskallt ute och alla var trötta, då när bussen kommer så släpper inte ***head in oss, nej för han ska ta ett litet break på 15 min!! Så då får inte vi sitta i bussen och vänta, nej då ska vi stå ute mitt i natten och frysa arslena av oss. IDIOT! När han väl öppnar så är alla tålamod slut och vi är sura och arga, så säger han att dte måste va jämna pengar eller biljett. Och inget av det hade vi ju eftersom allt var stängt. Så jag och amanda får springa bort till stationen och ta ut pengar dock inte jämna. Och det lackade ju han på, så en snäl gubbe växlade med oss och vi fick till slut sätta oss på sämstessonbussen med världens sämstessonchaufför. Där blev det ingen "en busschaufför sång" för han inte! Väl framme så åt vi middag kl. 03.00. Spicy meat balls och spagetti för min del, jag höll på att dö. Sen somnade vi på några soffor. Vi vaknade vid fem och gick och köpte te/varm choklad och väntade på att gaten skulle öppnas. Väl på planet somnad alla fyra dirr, innan ens planet hade lyft.

Även allt detta styr nu mot slutet så var dte verkliegn verklgen värt allt! SÅ himla fint och roligt :D Som sagt vi är så jävla sköna. Och nu känner jag mig packad eller bakis, är så jäkla seg och trött. Ska krypa ner under täcket och se en så jäkla bra film tror jag :) Puss och ta dig i kragen, vi har haft värsta FETING sköna dagen!

 Hej då.

Kommentarer
Postat av: Lina kusin

Vilken jäkla resa ni var me om då :P hehe

Men de lät kul!

Puss o kram!

2008-11-29 @ 20:18:16
URL: http://bobboliina.blogg.se/
Postat av: millan

hahha, är ni sköna eller?? skaplig spontanresa då :D de som är jobbigt för stunden brukar man kunna skratta åt senare :D klockrenisar!!

saknar er, och vad snygga ni är på bilderna!! my är brun igen och emmo i lugg :D och du är långhårig och snygg som alltid emmie!!! puss på er

2008-11-30 @ 20:19:28
URL: http://emiliasundbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0